Vanliga frågor

Vanliga frågor och svar

Hur fungerar Uniformkontakts dejtingsida?

Uniformkontakt Dejting tillhandahåller ett säkert och anonymt sätt att kommunicera med andra människor som arbetar inom ett uniformerat yrke som faller dig i smaken. Kort sammanfattat väljer du ett användarnamn(ett skärmnamn eller alias) och skapar en profil som beskriver dig själv samt den typ av förhållande och typ av person som du letar efter. Du kan gå in på andra personers profiler genom sidans sökfunktion och omvänt kan andra besöka din profil på samma sätt. När du hittar någon som du finner intressant kan du skicka ett meddelande via vår sajt till dennes användarnamn. Meddelandet skickas till den utvalda personens email från ditt användarnamn, på det sättet visas aldrig ditt riktiga namn eller din privata email-adress. Likadant kan du ta emot meddelanden från andra medlemmar. Alla meddelanden kommer från deras användarnamn och inte deras riktiga email-adress, vilket skyddar både dig och deras integritet. När du känner dig redo för det, kan du själv välja när du vill ge ut dina kontaktuppgifter till andra medlemmar. Vi rekommenderar starkt att du läser våra riktlinjer för ett säkert dejtande.

Vad är skillnaden mellan en medlem och en prenumerant?

Alla som skapar en profil blir automatiskt medlemmar. För att kunna skicka iväg meddelanden måste man betala, genom en löpande prenumeration.

Är det gratis eller finns det en hake?

Att bli medlem är helt gratis. Som medlem går det att använda alla funktioner på sajten och ta emot anonyma email. Men enbart betalande medlemmar kan skicka anonyma email. Våra prenumerationspriser är väldigt förmånliga, vänligen besök vår abonnemangssida för att se våra priser och avtalsregler.

Varför kan jag inte skicka meddelanden?

För att skicka meddelanden måste du prenumerera på våra tjänster. Vänligen besök vår abonnemangssida för att se våra priser eller för att registrera dig.

Respekteras min integritet?

Ja, vi kommer aldrig att ge ut personlig information till andra medlemmar eller använda dina privata uppgifter i något annat syfte utan ditt tillstånd.

Censureras innehåll på sidan?

Som tumregel är vi inte här för att övervaka våra medlemmar. Emellertid förbehåller vi oss rätten att gömma, ta bort eller modifiera oacceptabla profiler. Bland annat förbehåller vi oss rätten att ta bort eller modifiera profiler som: 1. Innehåller kontaktinformation såsom email eller Skype ID, telefonnummer, bostadsadress, etc. 2. Är olagliga, dvs innehavaren är omyndig eller vill ha kontakt med individer som är under 18 år. 3. Har rasistiskt innehåll eller gör påhopp på minoritetsgrupper eller religiösa inriktningar.

Vänligen se våra medlemsvillkor för mer detaljinformation.

Jag har glömt mina inloggningsdetaljer, hur hittar jag dem?

Det är enkelt! Bara klicka pÃ¥ länken ”glömt lösenord” och fyll i det enkla formuläret sÃ¥ kommer vi att skicka ett email innehÃ¥llande ditt användarnamn samt en länk som tillÃ¥ter dig att Ã¥terställa ditt lösenord. Om du fortfarande har problem, vänligen kontakta oss.

Kan jag ändra mitt lösenord?

Självklart! Det är bara att gå till mitt konto genom din profil och följa instruktionerna för ändring.

Varför måste jag skapa en profil för att använda sidan?

Du kan göra sökningar på sidan utan skapa en profil. Men för att se hela medlemsprofiler måste du registrera dig som medlem och skapa en profil. Kom ihåg att det är helt gratis att bli medlem.

Måste jag betala för att skapa en profil?

Nej. Det är helt gratis att skapa en profil; Det är endast nödvändigt att registrera sig som en (betalande) medlem om du vill skicka meddelanden till andra medlemmar

Hur skapar jag min profil?

Om du inte är en medlem, börja med att gå med i Uniformkontakt gratis. Om du redan är medlem, är det bara att bara att klicka på Min Profil.

Kan jag ändra mitt användarnamn?

Ja. GÃ¥ till ”Mitt konto” pÃ¥ din användarprofil och följ instruktionerna för ändring.

Hur ändrar jag min Profil?

GÃ¥ till ”Min profil” och följ instruktionerna

Hur tar jag bort min profil?

Vill du ta bort din profil måste kontakta vår kundservice. Denna process kan inte ångras i efterhand och innebär att alla dina uppgifter på webbplatsen tas bort. Om du är en prenumerant och har tid kvar på ditt abonnemang, kommer det att tas bort tillsammans med dina uppgifter. Det resterande beloppet kommer inte att återbetalas eller kunna nyttjas på andra framtida profiler. Om du inte är säker på detta, rekommenderar vi att du helt enkelt gömmer din profil genom att kontakta vår kundservice.

Hur laddar jag upp ett foto på min profil?

Gå till Mina foton och följ därefter instruktionerna för att ladda upp foton.

Finns det några speciella krav vid uppladdning av foton?

Nej. Det finns ingen begränsning på dimensionerna på bilden du laddar upp. Vi kommer automatiskt omvandla storleken om den är för stor. Vänligen se detaljerade instruktioner i Mina Foton.

Varför försvann mitt foto från min profil?

Ditt foto kan ha blivit borttaget för att det inte stämmer överens med våra tekniska krav, är stötande eller är ett foto av en kändis eller annat upphovsrättskyddat material såsom tecknade bilder.

Hur söker jag?

För en enkel snabb sökning, specificera dina önskemÃ¥l i snabbsöksformuläret och klicka pÃ¥ ”Sök”. För mer avancerade alternativ se beskrivningarna pÃ¥ sökprofilssidan.

Hur söker jag på ett specifikt användarnamn?

Det är enkelt. Du använder ”sök efter namn” sidan i sektionen för att söka efter profiler. Fyll i personens användarnamn eller en del av namnet och klicka pÃ¥ ”sök”

Varför får jag inga resultat när jag söker?

Förmodligen har du gjort din sökning för snäv. Försök att bredda dina önskemål lite till exempel genom ett bredare åldersurval eller geografiskt område.

Hur förfinar jag mina matchningar?

Fastställ att din profil är så komplett som möjligt och att dina önskemål på din framtida partner inte är för breda. Till exempel, om din önskade partner är en kvinna mellan 18-80 och kan bo varsomhelst i Sverige, kommer det att vara svårt att matcha din profil. Hemligheten är att hitta den rätta balansen mellan smal och bred matchning. Liksom hur väl profildetaljerna som du angett för matchning stämmer. Du har möjligheten att ranka hur viktig varje uppgift du angett är.

Hur kontaktar jag andra medlemmar?

När du tittar på andra medlemsprofiler kommer du se en kontakta Honom(eller Henne) länk. Klicka på denna länk, skriv in ditt meddelande i boxen och klicka sedan på skicka

Kommer några av mina detaljer att synas?

Nej. Meddelanden som skickas till andra medlemmar innehåller bara ditt användarnamn, ditt meddelande och några korta uppgifter som instruerar dem hur de ska svara.

Jag har tagit emot ett meddelande från en annan medlem. Hur svarar jag?

Det lättaste sättet är att följa länken som finns i mailet som du har tagit emot. Det kommer att ta dig direkt till deras profil, där du kan använda dig av ”Kontakta honom eller henne” länken för att skicka ett svar. Kom ihÃ¥g att du behöver prenumerera pÃ¥ vÃ¥ra tjänster för att kunna svara pÃ¥ meddelanden.

Måste jag vara en medlem för att ta emot meddelanden?

Nej, du kan ta emot meddelanden som skickats till ditt användarnamn även om du inte är en prenumerant. Däremot måste du vara en betalande medlem för att kunna svara.

Hur kan jag sluta få meddelanden från en specifik medlem?

Följ länken till deras profil i mailet som du har fÃ¥tt frÃ¥n dem, eller använd ”sök efter namn” funktionen för att hitta medlemsprofilen. Klicka därefter pÃ¥ länken ”blockera Honom eller Henne” under deras foto. Om personen sedan försöker kontakta dig i framtiden, kommer hen att fÃ¥ ett meddelande med information om att du har blockerat meddelanden och att hen inte kan kontakta dig via vÃ¥r sida längre. Kom ihÃ¥g att endast du kan häva blockering av meddelanden.

Vad kostar det att prenumerera på Uniformkontakt?

Vi erbjuder många olika fördelaktiga prenumerationspaket. Vänligen besök vår prenumerations sektion för mer information.

Hur kan jag betala?

Vi erbjuder säkra kreditkortsbetalningar. Alternativt kan du använda dig av banköverföring. Alla dessa uppgifter finns tillgängliga i vår prenumerations sektion

Är det säkert att uppge mina kreditkortsuppgifter på sidan?

Ja. Kreditkortsbetalningar bearbetas genom vårt säkra kort-betalningssystem. Vi använder oss av Payson som är ett av de största och mest respekterade Svenska företagen för säkra kortbetalningslösningar. Alla dina kortuppgifter kodas för maximal säkerhet när de skickas över internet. Dessutom sparas inga kreditkortsuppgifter på vår sajt.

Vad kommer att visas på kreditkortskontot?

Betalningen kommer att visa sig som ett köp frÃ¥n ”Uniformkontakt”

Kommer min prenumeration automatiskt förnyas?

Uniformkontakt använder inte automatiska dragningar av medlemskap. Så när ditt guldmedlemskap gått ut, så bestämmer du själv om du vill göra ett nytt köp. Du kan välja en prenumerationsperiod på 1 eller 3 månad. Hela kostnaden för din prenumerationsperiod debiteras med en engångssumma på ditt kontokort/konto.

Jag har inte använt hela min prenumeration och vill ta bort min profil. Kommer jag att få tillbaka resterande belopp?

Nej. Oanvända delar av prenumerationer är inte återbetalningsbara. Tar du bort din profil kommer det att resultera i att din oanvända prenumeration kommer att gå förlorad.

Kommer min profil att vara kvar på sidan efter att min prenumeration har avslutats?

Ja. Men du behöver förnya din prenumeration om du vill kontakta andra medlemmar i framtiden.

Finner du inte svar på din fråga här?

Kontakta kundsupport på uniformkontakt.se